onsdag den 29. september 2010

Som tiden dog går

Ahhhh - jeg har et slaraffenliv.
Jeg er flyttet til Langeland. 2010 har været spændende.
Jeg har mødt mange firebenede legekammerater - Den største er en Leonberger - Han er bare en STOOOOR hvalp - og han havde ikke helt styr på sine lange tunge ben - så når han blev lidt for kåd, fandt jeg ud af, at jeg kunne bide ham i overlæben - så peb han.
Hans madskål var hængt op i et stativ - men når jeg rigtig strakte mig på bagbenene, kunne jeg nå at hænge på kanten af hans madskål - og så fik jeg endelig lidt mad.
Mor er flyttet ind i et hus med en sur kat, en legedreng og drengens far.
Drengen har været bange for hunde, men dét mærker jeg ikke noget til.
Mor har jo talt meget om Dronning Emmy - så jeg øver mig på at blive lige så dygtig til alting.
Forleden aften havde jeg fundet et pindsvin, men dét måtte jeg ikke - så mor fjernede - hun kylede bet bare ind mellem nogle træer og brændenælder nede bagest i haven.
HA!!!
Jeg fandt det hurtigt, da hun lukkede mig ud igen.
SÅ hentede hun mig ind igen - og så måtte jeg ikke komme mere ud dén aften. ØW SURT
Men jeg kunne stadig lugte sporet næste morgen, så næste aften måtte jeg ned og se, om det var kommet tilbage.
Men altså - der bliver bare holdt øje.
Vi bor en lille gåtur fra stranden, og i sommer var jeg i vandet - oyyyy - det er SÅ fedt at svømme. Men jeg får linen på - så hun kan hale mig ind, når jeg ikke hører efter.
Hun tror sg da vel ikke, at jeg vil svømme helt til Sjælland.
Nu er det længe siden, vi har været ved vandet.
Vandet er for koldt, siger hun.
Drengens far ville ikke ha´ hund i sengen - men dét spørger jeg ikke om - ... Så nu har jeg opdraget ham til at kalde på mig, når vi skal sove - så ligger jeg i arm. Dét har jeg osse lært ham. ;-)
Mor er en strid madamme - Jeg må næsten ingen ting - og hende kan jeg ikke snøre. Så jeg har i stedet opdraget lidt på den gamle. Han er god til at lystre, når de sidder og spiser.
Så kigger han over på mor - og hvis hun ikke kigger, lister han lidt lækkert jeg skal smage.
Hun vil ikke ha´ det - hun siger det er en uvane og at jeg bliver for rund.
Nå - men når vi har spist, giver jeg ordre til, at han skal tage mig op - og så lægger jeg mig og putter mig ind til ham - og så snakker han og synger stille 'Duuuu er min øøøjesten' Det er dejligt beroligende - så falder jeg i søvn. Det er dejligt, når det går så nemt at opdrage sine mennesker.
Katten er en sur gammel kone. Hun giiider ikke at lege.
Der er ikke den mindste gnist fjant i hende.
Jeg vil så gerne lege - og så bliver hun hvæsende og knurrer.
Men hvis mor sætter sig på hug, kan vi godt spise ved siden af hinanden.

Bortset fra, at jeg selvfølgelig er ved at dø af sult, så er jeg glad for at bo her.
Jeg hviler mig, mens drengen er i skole og den gamle er på arbejde.
Og når de så kommer hjem, så kommer der liv i huset - dét sørger jeg for.
De elsker, når jeg bjæffer og danser velkommenhjem-dans, bliver de så glade - og så bliver jeg rigtig nusset.

Jo jo - Det går bare deruda´her på Langeland.
Sikken et hundeliv - AHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH ;) ;)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar